Ledig

Skulle ut och springa idag, och ja. Jag sprang, mestadels i skogen. Blev en del, men inte så mycket som jag ville. Hade fått på mig dom obekväma löpartightsen och jag var osäker på vägen. Hade tänkt åka till Dammekärr och springa på deras löparspår, men blev övertalad om att det fanns en bra grusväg en bit bort att springa på. Jag hittade grusvägen, men hittade en skogsstig som såg mer intressant ut så jag vek av. Slutade med att jag klättrade runt i berget, och glöm att det gick att springa djupt där inne. Kom nästan hela vägen upp till toppen i bergen innan jag lessnade och gick hem igen. Jag ska nog hädanefter bege mig till löparspår för att verkligen få något vettigt gjort, även om det var skönt med en lite längre rask promenad.

Var ute och promenerade med igår kväll efter jobbet också. Mysigt värre! Vi ältar våra bekymmer och överanalyserar säkert allting, haha… Men det känns bra att göra så och man behöver det ibland. Känns helt underbart att börjat få kontroll över kosten (eller nja, mycket pizza och alkohol det senaste… Haha….), men ja, jag har mer kontroll över det mesta i mitt liv. Wonderful! Har börjat ut och gå mycket, ska försöka få in det som vana att gå minst en timme om dagen. Gärna ut och springa också utöver det i den mån jag orkar och hinner. Kondisen behöver bättras på avsevärt, även om den inte är lika kass som jag trodde den skulle vara.

Åh, underbart med en ledig dag! Strax studsa in i duschen och fräscha upp mig och sen sticka till stallet. Blir kanske en spontanare till Ullared med i eftermiddag om hon kan tänka sig att svara i sin telefon (och hon klagar på mig att jag är dålig på att svara i telefon, haha…)

Lämna en kommentar